Hoofd gebroken

blogtek gebroken hoofd

Het is avond.De lucht kleurt zacht groenblauw en de beukenhagen staan eindelijk ook in het blad. Twee merels vliegen af en aan naar een dichtbegroeid stuk. Een stelletje koolmezen vliegen tien meter verderop, niet ver van mijn raam. Zij hebben hun nest in het vogelhuisje bij de vlier. Ik zit achter het venster en staar naar de vink, de roodborst, de mees, één voor één nemen ze een avondbad in de omgekeerde lantaarnkap, die ik in de grond groef. Als er geen regen valt, vul ik het aan met de grote groene gieter. Dat heb ik pas nog gedaan. Maar nu is het avond. Nu doe ik niks meer. Ik ben moe.
Er is veel gebeurd. Ik heb de ene na de andere lijst met materialen de deur uit gedaan. Keurige lijstjes, bij elkaar geschraapt uit volbeschreven kladjes vol namen en getallen. Tot diep in de nacht heb ik achter mijn laptop gezeten, mijn hoofd brekend en speurend naar adressen die iets voor me konden betekenen. Het is gelukt. Ik heb mijn nek in de kramp gewerkt en dat midden in de lente als mijn kop helemaal niet staat naar ellenlange lijsten met getallen en sommen.
Dus nu ben ik moe. Moe en blij. Ik ben door de rijstebrijberg heen. Nu wordt het makkelijker. Het werk zelf is leuk, erg leuk. Ik verheug me erop.

FILM

Kleine mededeling: Afgelopen jaar is er twee keer een filmploeg bij me geweest. Petry Gamers maakte de serie “Mooie mensen”. Eén aflevering daarvan is een portret van mijn leven, hier en nu. Ik vind het mooi gedaan. Ben ik nu een bekende Brabander? Hiervoor was ik een bekende Utrechter. Ik ben benieuwd wat ik straks ga worden.

Link: http://“Mooie mensen, aflevering Alowieke”

5 gedachten over “Hoofd gebroken

  1. Hallo Alowieke,
    Wat ’n bijzonder mooi portret is dat geworden! En zo leuk dat ik alles waarover je schrijft, nu in een soort levende lijve heb mogen zien. Bijvoorbeeld je kleine model van de toekomstige groene wagen. Ik ben ontzettend onder de indruk van hoe je alles van te voren bedenkt, berekent en tekent. Hele boeken vol, zo prachtig.
    Ik wens je alle goeds, moed houden! Veel groeten,JOY.

    Like

  2. Hoi Alowieke,
    Wat super leuk om te zien! Ik lees al een tijdje mee en nu kon ik het allemaal bekijken. En jou ook natuurlijk, wat een fijn en blij mens ben je. Gaaf om beelden te zien van hoe je leeft, van je “nieuwbouw” tekeningen, het onderstel van je nieuwe wagen, en hoe je op de wagen stond en vertelde waar alles zal komen.
    Dankjewel! Ik wens je veel goeds!
    Afieke

    Like

Plaats een reactie