Ik ga door tot het er is

 

.

.

deuvels op de vensterbank

.

.

 

Werken aan mijn kleine huis

.

De wanden zijn dicht, het werk is gestopt
Zeshonderd deuvels inclusief lijm
heb ik met veel geduld
in alle zeshonderd gaatjes geklopt

Gelukkig is mijn huis maar klein
anders was er nog veel meer
van almaar door hetzelfde
voor het af zou zijn

Ik ben, ik werk en
rust in de avond

De zon is warm en maakt mijn wangen
rozig van rode wijn
Het gras is groen, de lucht is blauw
ik kan niets meer verlangen

Ik ga door
tot het er is. . .

Hoe kleiner mijn huis,
hoe minder ik mis.

.

.

4 thoughts on “Ik ga door tot het er is

  1. ha, mooi! Herinnert mij aan het leggen van een nieuw houten dek op de Wieringer aak die ik had. Meen eerst zo’n 400 houtproppen draaien, en daarmee dan de schroeven afdoppen. En vervolgens al die doppen weer zover afschuren dat ze gelijk aan het dek zijn. Zo’n mooie klus! Net als dit!

    1. Ja, dan kan je je er wel iets bij voorstellen! Ik heb in dit geval een verzinkboortje gebruikt, zodat de deuvels mooi wegvallen in een kuiltje en dat kan ik makkelijk gelijksmeren met stopverf.

Geef een reactie

